برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

‌اینستاگرام این روزها به یکی از پربازدیدکننده‌ترین ابزارهای تبلیغات در فرآیند بازاریابی تبدیل شده است. در حالی که وب سایت‌‌ها به عنوان خانه اصلی تبلیغات محسوب می‌شوند، اما نمی‌توان از ‌اینستاگرام و حضور رقبا در آنها غافل شد. به طوری که گاهی موفقیت وب سایت، تنها از راه ‌اینستاگرام ممکن می‌شود. در این صورت راه‌اندازی کمپین در این شبکه و تولید محتوا برای آن ضرورت پیدا می‌کند. اما آنچه به عنوان محتوا برای ‌اینستاگرام منتشر می‌شود، با محتواهای وب سایت متفاوت است. در این مطلب سعی داریم با ذکر چند نکته‌ی مهم آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام را برای شما شرح دهیم.

  1. تولید و انتشار محتوای آزاد
  2. رعایت اصول گرامری
  3. استفاده از آمار و ارقام در کپش‌های پست‌ها
  4. استفاده از روش مطالعات موردی
  5. استفاده از اینفو گرافیک (داده نما)
  6. استفاده از تکنیک مسابقه
  7. استفاده مکرر از محتوای بصری
  8. استفاده از هشتگ در تولید محتوا برای اینستاگرام
  9. از تمامی قالب‌های محتوا استفاده کنید
  10. تولید محتوا برای ساعت‌های مشخص

بازاریابی محتوا چیست؟ ۸ اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

تولید و انتشار محتوای آزاد

تمامی محتواهایی که در ‌اینستاگرام بارگذاری می‌شود، باید از منابع دست اول باشند. در این شبکه‌ی اجتماعی هم مانند موتورهای جستجو، الگوریتم‌های رتبه‌بندی برقرار است. در عین حال، دقت کاربران در این شبکه‌ها بیش‌تر است و نگاه تیزبین آن‌ها مهمتر و فعال تر از موتورهای جستجو عمل می‌کند. در این صورت باید در تولید محتوا برای اینستاگرام نهایت دقت و ظرافت را به کار ببرید.

رعایت اصول گرامری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محتواهایی که در وب سایت‌ها منتشر می‌شود، داشتن نثری روان و سلیس است. این موضوع در تولید محتوا برای اینستاگرام نیز اهمیت زیادی دارد. در واقع از آنجا که محتواهای کمپین‌‌ها در ‌این پلتفرم به سرعت در معرض دید قرار می‌گیرند، باید قبل از انتشار به دقت بررسی شوند. نداشتن غلط‌های املایی، تایپی و گرامری یکی از نکات مهم قبل از انتشار این محتواهاست. زیرا بعد از انتشار فرصتی برای ویرایش ندارید. در صورتی که محتوا را بعد از انتشار ویرایش کنید، اینستاگرام گمان می‌کند شما مطلب دیگری را منتشر کرده‌اید. پس آن را به حساب نمی‌آورد.

استفاده از آمار و ارقام در کپش‌های پست‌ها

کاربران اینترنتی به آمار و ارقام علاقه خاصی دارند. زمانی که گزارشات خود را در قالب متن‌های کوتاه ارائه می‌دهید، بهتر است در میان آنها از مطالب آماری و اطلاعات تاثیرگذار استفاده کنید. آمارها و ارقامی که در محتوا استفاده می‌شود باید مرتبط با موضوع بحث باشد و بتوان آن ها را به شیوه‌ای هوشمندانه در محتوا قرار داد. در عین حال نباید در این کار زیاده روی کرد. در میانه هر چند مطلب یکبار می‌توان از این روش استفاده کرد.

استفاده از روش مطالعات موردی

یک ایده تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده از روش مطالعه موردی است. این روش زمانی ضرورت پیدا می‌کند که در رابطه با یک موضوع اطلاعات جدیدی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده‌اید. در این صورت اشاره به چند نمونه و مثال، می‌تواند نظریات و تئوری‌های شما را برای حامیان کمپین اثبات کند. این کار علاوه بر اینکه محتواها را از حالت خشک و بی روح خارج می‌کند، تاثیر زیادی نیز در علمی جلوه دادن محتواها دارد.

استراتژی محتوا در اینستاگرام

استفاده از اینفو گرافیک (داده نما)

یک استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام تولید اینفوگرافیک یا داده‌نماست. اینفوگرافیک‌‌ به تصویری گفته می‌شود که مخاطب با مشاهده آن می‌تواند پیام را به‌راحتی دریافت کند. در این نوع تصاویر از رنگ‌های خاصی استفاده می‌شود که توجه کاربران اینستاگرام را بر‌انگیزد. در عین حال چینش اطلاعات به نحوی است که تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب دارد.

فراموش نکنید که در زیر اینفلوگرافیک باید از اطلاعات و توضیحات درست استفاده کنید. محتوای 200 کلمه‌ای در زیر اینفلوگرافیک باعث افزایش بازدیدهای پست در اینستاگرام می‌شود.

استفاده از تکنیک مسابقه

یک ایده تولید محتوا برای اینستاگرام راه اندازی مسابقه در کمپین‌ است. این کار باعث افزایش بازدهی، مشارکت کاربران، تعداد بازدیدهای پست، لایک و نظرات کاربران می‌شود. پس در روند مسابقه می‌توان از کاربران خواست تا نظرات خود را در رابطه با یک متن، تصویر و یا یک موضوع ارائه دهند. پس  ضمن می‌توان از آنها برای تولید محتوا درخواست کرد و سپس به قید قرعه برای بهترین نظر جایزه تعیین کرد.

استفاده مکرر از محتوای بصری

محتواهای بصری شامل کلیپ‌های ویدئویی است که در میان مخاطبان طرفداران بیشتری دارد. در صورتی که کمپین برای معرفی یک محصول راه اندازی شده، ویدئوها نقش موثری را ایفا می‌کنند. به این شرط که ویدئو در رابطه با محصولات و نحوه استفاده از آنها باشد. همچنین ویدئوها می‌توانند در رابطه با آموزش کاربردهای مختلف محصولات نیز باشند. در این صورت پیام مدیریت شرکت سریعتر به مشتریان می‌رسد. ضمن اینکه این نوع محتوا، چندین بار به اشتراک گذاشته می‌شود و در نتیجه میزان تاثیرگذاری آن افزایش می‌یابد.

استفاده از هشتگ در تولید محتوا برای اینستاگرام

بعد از اینکه محتوا یا توضیحات زیر تصاویر یا فیلم را تهیه کردید، باید مقداری از فضا را برای قرار دادن هشتگ در نظر بگیرید. هشتگ‌ها در ورود سایر کاربران اینستاگرام به صفحه‌ی شما تاثیر دارند. البته هشتگ ها باید با نوع کسب و کار شما مرتبط باشد. استفاده از هشتگ‌های نامرتبط باعث کاهش بازدهی صفحه می‌شود.

از تمامی قالب‌های محتوا استفاده کنید

یک نکته‌ی مهم در اموزش تولید محتوا برای اینستاگرام توجه به انواع قالب محتواست. در این شبکه‌ی اجتماعی می‌توان محتواهای صوتی (پادکست،)، ویدئو، تصویر و گیف تولید کرد. در کنار آن باید توضیحات مربوط به هر محتوای تصویر یا صوتی را نیز منتشر کنید. این کار برای رفع ابهام کاربران انجام می‌شود.

تولید محتوا برای ساعت‌های مشخص

استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام فقط به قسمت تولید محدود نمی‌شود. بلکه انتشار آن نیز باید حرفه‌ای انجام شود. در واقع محتواهای تولید شده را نباید بدون فاصله‌ی زمانی منتشر کنید. بهترین زمان برای انتشار محتوا در این پلتفرم ساعت 9 صبح، 14 عصر و 21 شب است. در این زمان کاربران اینستاگرام فرصت بیشتری برای حضور در این شبکه را دارند. پس محتواهای شما با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتسوالاتتماس با ما